30 червня 2016 року відбувся урочистий випуск студентів географічного факультету. Із вітальним словом до студентів-випускників від імені Ректора університету академіка Губерського Л.В. та колективу факультету звернувся декан професор Олійник Я.Б. Випускників факультету вітали: Заслужений юрист України, кандидат географічних наук Олещенко В.І.; заступник директора «Діпромісто», доктор географічних наук Палеха Ю.М.; директор Центральної геофізичної лабораторії Косовець О.О. Привітання надійшло також від імені Комітету Верховної Ради України з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму за підписом Голови Комітету Палатного А.Л.

        Як вітання прозвучали веселі і патріотичні пісні у виконанні  Заслужених артистів України Олексія Похвали і Павла Мрежука. Авторську пісню про Україну виконала лауреат Міжнародних конкурсів Тетяна Юдіна. Від імені студентства з цікавими піснями виступили студентки Тетяна Моцал і Сандра Журба. Зі словами вдячності від випускників до професорсько-викладацького складу виступив студент Валентин Панченко. Прозвучав останній дзвоник і ключ знань він передав декану. Цьогоріч декан і завідувачі кафедр вручили дипломи 116 магістрам і 38 спеціалістам про закінчення навчання і побажали випускникам міцного здоров’я, невичерпної енергії, кар’єрного зростання і високих професійних звершень на благо України.










За клопотанням Вченої ради географічного факультету Вчена рада Київського національного університету імені Тараса Шевченка присвоїла звання Почесного професора університету директору Інституту географії НАН України, академіку НАН України, Заслуженому діячу науки і техніки України, Лауреату Державної премії України в галузі науки і техніки Руденку Леоніду Григоровичу.
Щиро вітаю з високою нагородою, бажаю міцного здоров’я та нових творчих успіхів.

Декан

Випуск «магістрів» і «спеціалістів» географічного факультету 2016 року відбудеться 30 червня о 1200 год. за адресою:
вул. Васильківська 36, Інституту післядипломної освіти.


Декан

17 червня 2016 р. успішно пройшов захист кваліфікаційних магістерських робіт студентів спеціалізації «Проектування та управління туристичними системами» з напряму «Туризм» (8.140103), спеціальність 8.14010301 «Туризмознавство (за видами)» з подвійним дипломуванням з Університетом Мачерата (Італія).
Засідання спільної українсько-італійської Державної екзаменаційної комісії пройшло у дистанційному режимі у формі відеоконференції. Магістри кафедри країнознавства та туризму на високому рівні представили свої дипломні роботи, змістовно та обґрунтовано відповідали на питання членів ДЕК. Кожна з презентацій супроводжувалася жвавою дискусією з членами ДЕК – представниками географічного факультету та італійського Університету міста Мачерата, виступами наукових керівників та рецензентів. Всі учасники програми подвійного дипломування пройшли навчання протягом ІІІ навчального семестру та переддипломну практику в Університеті міста Мачерата. Вони мали унікальну нагоду набути практичного міжнародного досвіду управління туристичною діяльністю на прикладі регіону Марке та зібрати цікавий матеріал для дипломної роботи. Восени молоді дипломовані спеціалісти туристичної галузі повернуться до Італії для отримання другого ступеня магістра згідно Угоди про подвійне дипломування.
Координатори програми професор Любіцева О.О. та доцент Мотузенко О.О. зазначили, що в процесі реалізації проекту подвійного дипломування були на найвищому рівні вирішені наступні завдання:
  1. підвищено ступінь інтернаціоналізації навчального процесу на кафедрі країнознавства та туризму;
  2. підвищено якісний рівень навчальних програм за рахунок трансферу новітніх освітніх технологій між університетами –партнерами;
  3. значною мірою підвищила конкурентоспроможність випускників кафедри на міжнародному ринку праці (надала можливість вже сьогодні отримати робочі контракти за спеціальністю в Італії або активно працювати над втіленням інновацій у туристичну галузь України);
  4. напрацьовано досвід для подальшого розширення проекту у напрямку відкриття спільних PhD програм.
Географічний факультет висловлює щиру подяку декану юридичного факультету Гриценку Івану Сергійовичу за надання можливості проведення дистанційного засідання ДЕК на базі Центру американського права.




 

Літня школа для магістрів КНУ імені Тараса Шевченка,
Географічний факультет, просп. Акад. Глушкова, 2-а
20-25 червня 2016 р.
Інформаційне повідомлення№ 1
Київський національний університет імені Тараса Шевченка оголошує набір магістрів 1 і 2 року навчання для проходження однотижневого навчального курсу «Геоекологічні аспекти сталого розвитку», запланованого в рамках Літньої Школи, яка відбудеться 20-25 червня 2016 р. на географічному факультеті КНУ, проспект Глушкова, 2-а.
Програма Школи створена у співпраці з сектором працевлаштування студентів КНУ, Академією сталого розвитку Регіонального екологічного центру (РЕЦ), Будапешт, Представництвом ОБСЄ в Україні,  Державною екологічною академією післядипломної освіти Мінприроди України, Управлінням координації центрів реформ МОЗ України,КПМГ в Україні та експертами навчальних закладів і виробничих підприємств

Мета і завдання
Метою літньої школи є адаптація випускників КНУ до сучасних тенденцій розвитку суспільства та забезпечення переваг на ринку праці з урахуванням процесів Євроінтеграції та децентралізації влади. Завданням є підготовка кадрового потенціалу, здатного реалізувати політику сталого розвитку на всіх рівнях управління та реалізації Цілей Сталого Розвитку 2016-2030 в Україні.
По завершенні Школи магістри одержують Сертифікат учасника(2 кредити ECTS) із зазначеною тематикою та кількістю робочих годин.

Програма
Чотирьохденна робоча програма висвітлює питання гео-екологічної політики і управління, включає вибрані теми з циклу міждисциплінарних наук, що викладаються у КНУ. Вона націлена на підготовку міжнародних гео-екологічних і міждисциплінарних дослідників, спроможних  реагувати на глобальні і регіональні екологічні проблеми, з використанням новітніх наукових знань і ефективних стратегій політики та управління. Програма складається з чотирьох блоків:
  • Сталий розвиток: концептуальна модель та український контекст
  • Освіта для сталого розвитку.
  • Зміна клімату і по’вязані небезпеки.
  • Хімікати - небезпека для Європи та світу
Програмою передбачено навантаження числом 6-8 академічних годин на добу, із загальним обсягом 32 - 36 год., з них:  лекційних  56% (16 -18 годин),інтерактивних (круглі столи, ділові ігри, дебрифінг) 34% (8-10 год) та позакласних - (екскурсія) - 10%  (6-8 год). 

Слухачі
Організатори Школи запрошують магістрів 1  і 2 року навчання географічного, економічного факультетів, Інституту міжнародних відносин та інших навчальних підрозділів, які надають освітні послуги у сфері сталого розвитку

Кар’єрні можливості
На додаток до академічної підготовки студентів КНУ, Школа надає можливість одержати Сертифікат, що засвідчує одержання додатково 2-х кредитів ECTS та сприяє професійній орієнтації випускників.

Фінансова допомога
Адміністрація впроваджує навчальний курс для студентів КНУ за рахунок власних ресурсів.: Слухачам надаються приміщення і обладнання географічного факультету, навчальні послуги та роздаткові матеріали на безоплатній основі. Учасники будуть забезпечені кавою  та обідами на перервах між лекціями,безкоштовним проїздом до запланованих місць проведення  екскурсій. Вартість культурних заходів (вхідних квитків) Слухачі оплачують самостійно.

Вимоги до вступників
Оргкомітет Школи приймає заявки від магістрів 1 і 2 років навчання. Успішні кандидати повинні мати ступінь бакалавра за спеціалізаціями, пов'язаними з науками про Землю, екологічною політикою або управління, міждисциплінарних природничих або соціальних наук. Кандидати з іншими ступенями  (бакалаври та аспіранти 1 року навчання) також будуть розглянуті, якщо вони демонструють прихильність до вирішення гео-екологічних проблему майбутній професійної діяльності. Кількість місць обмежена, відбір слухачів відбуватиметься на конкурсних засадах. Всі кандидати повинні продемонструвати знання англійської мови, академічної та інтелектуальної переваги заявників, а також їх мотивації і попереднього досвіду.

Заявки на участь подаються в електронному вигляді.
Термін подання заявок 15 червня 2016 г. Для одержання додаткової інформації про програму, умови конкурсного відбору і онлайн-форму заявки, натисніть тут

Оцінка набутих знань
Оцінювання знань здійснюється у вигляді тестових завдань. Студенти одержать тестові завдання для оцінювання ступеню засвоєння матеріалів по ключових темах. Рішення про присудження Сертифікатів відповідності приймається членами оргкомітету колегіально за результатами виконаних завдань.
За додатковою інформацію можете звертатись до оргкомітету за адресою: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
      2 червня 2016 р. декан географічного факультету Ярослав Олійник прийняв делегацію Веслеанського університету ( США ) на чолі з професором Баррі Черноффом і  директором екологічного коледжу та завідувачем кафедри екологічних досліджень та пані професоркою  Катею Кольцо, факультету екологічних досліджень Веслеанського університету.   
Проф. Чернофф має чималий досвід експедиційних досліджень, очолював міжнародні команди в експедиціях, спрямованих на збереження великих водозбірних басейнів світу, зробивши більше 32 експедицій в 12 країнах. У минулому займав професорські та кураторські посади в музеї Field, Чикагського університету, Університеті штату Іллінойс, Чикаго, Пенсільванськомууніверситеті і Академії природничих наук Філадельфії. Він автор 89 рецензованих наукових робіт, в тому числі 6 монографій.
        Під час співбесіди  з співробітниками факультету проф. Чернофф презентував структурні підрозділи та напрями наукових досліджень очолюваного ним коледжу і адресував бажаючих дізнатися більше про досягнення університету та коледжу на сайті http://wesleyan/edu/coe/
        Співробітники факультету провели консультації щодо можливих напрямів співпраці  між науковими підрозділами, спрямованими на вивчення глобальних та регіональних екологічних питань у сфері водної екології, водозабезпечення, зміни клімату та міжнародного екологічного співробітництва. В результаті обміну інформацією про структуру і організаційні можливості навчальних і наукових підрозділів досягнуто домовленість про поглиблене вивчення можливостей виконання спільних наукових досліджень, студентських обмінів та стажувань науковців. Подальші контакти мають опрацювати механізми і спрямування співпраці. 
          Вчена рада Київського національного університету імені Тараса Шевченка 6 червня обрала на посаду завідуючого кафедри економічної та соціальної географії доктора географічних наук, професора К.В. Мезенцева.
          Ректор університету академік Л.В. Губерський вручив відомчі відзнаки Міністерства освіти та науки України:
1. Н.І. Мезенцевій – нагрудний знак «Відмінник освіти».
2. О.Г. Ободовському – нагрудний знак «Василь Сухомлинський».
3. С.І. Сніжку – Почесну грамоту.
4. Н.П. Герасименко, І.Г. Смирнову, О.І. Лук’янець, А.В. Круківській – Грамоти.
        Щиро вітаю К.В. Мезенцева з обранням на посаду завідуючого кафедри економічної та соціальної географії, а також співробітників, які отримали визначні нагороди Міністерства освіти та науки України. Бажаю міцного здоров’я і нових творчих успіхів.
 
Декан
Рекомендований
ГРАФІК ПРИЙОМУ ДОКУМЕНТІВ для вступу

 Освітній ступінь "МАГІСТР"

 12.07.2016

групи:

1000 – УРР, РПС
1300 – ПГГ

 13.07.2016

 групи:

900 – ГРТ
1200 – МЕС, Геоморфологія та палеогеографія, Грунтознавство та управління земельними ресурсами

14.07.2016

групи:

900 – Туристи 1
1200 – Туристи 2

15.07.2016

групи:

900 – Картографія
1200 – Гідрологія та гідрохімія, Метеорологія

 

16.07.2016

групи:

900Заочна форма навчання: Туристи-1, Економічна та соціальна географія, Картографія

          1 червня 2016 р. відбулася фінальна гра КВК на Кубок Ректора. У грі взяли участь 5 команд, серед яких і команда нашого факультету «Планета». Нашими суперниками були: команди юридичного, філософського, історичного факультетів та інституту журналістики. У фіналі команди розіграли 3 конкурси: візитка, розминка, конкурс пісні. За результатами гри наша команда стала переможцем і була нагороджена Кубком Ректора 2016 року. До команди входили:

  1. Кислицька Ірина
  2. Моцал Тетяна
  3. Підгорна Вікторія
  4. Тимчук Єлизавета
  5. Левшина Марія
  6. Автенюк Марія
  7. Бага Андрій
  8. Мала Аліса

         
          Щиро вітаю команду КВК «Планета» з перемогою у грі на Кубок Ректора. Бажаю нових творчих успіхів.

Декан

У травні 2016 р. на базі географічного факультету відбулася нарада з нагоди завершення чергового етапу навчання в рамках міжнародного українсько-канадського проекту «Закладення основи інфраструктури просторових даних: забезпечення бази в українському уряді для підтримки стабільного економічного зростання».

Сертифікати та свідоцтва за підсумками успішного завершення курсів «Introduction to GIS for SDI / Вступ до ГІС для ІПД» (викладач курсу д.геогр.н. Даценко Л.М.) та «Spatial Cadastral Information Systems for SDI/ Просторові кадастрові інформаційні системи для ІПД» (викладач курсу Молочко М.А.) отримали 50 слухачів з різних регіонів України.





УЧАСТЬ СПІВРОБІТНИКІВ ГЕОГРАФІЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ КИЇВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА В РОБОТІ ХІІ З’ЇЗД УКРАЇНСЬКОГО ГЕОГРАФІЧНОГО ТОВАРИСТВА

 17-20 травня 2016 року на базі природничо-географічного факультету Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського відбувся ХІІ з’їзд Українського географічного товариства під гаслом «Українська географія: сучасні виклики».
В роботі з’їзду взяли участь більш як півсотні співробітників факультету з доповідями на різноманітну тематику:
  1. Балабанов Г., Любіцева О., Мальська М., Зеленська Л. Географія туризму як важлива складова української географі
  2. Винниченко І. Українці в пострадянських державах як об`єкт і предмет географічних студій
  3. Гродзинський М. Послуги ландшафтів та їх типи
  4. Дронова О., Полєшко Д. Методологічні підходи до оцінювання стану вузлових територій міст
  5. Комлєв О. Географічна оболонка: просторово-часові рамки і планетарне значення
  6. Масляк П. Загальногеографічна дійсність
  7. Олійник Я., Степаненко А. Основні геополітичні парадигми в умовах глобалізації світового простору
  8. Підкова О., Стецюк В. Ґрунти, ґрунтовий покрив та рельєф земної поверхні: стосунки у контексті загальної геоморфології
  9. Смирнов І. Типологія країн світу за рівнем їх міжнародної конкурентоспроможності
  10. Сосса Р. Картографія і розбудова Української держави
  11. Хільчевський В., Гребінь В., Забокрицька М. Застосування положень Водної рамкової директиви Європейського Союзу для типології гідрографічної мережі України
  12. Яценко Б. Сув’язь географічних і політичних складових політичної географії
  13. Даценко Л. Нові горизонти картографічної освіти в КНУ імені Тараса Шевченка
  14. Дмитрук О. Географічна освіта упродовж всього життя: наскрізні компетентності географа. Європейський досвід стандартизації географічної освіти
  15. Європіна І., Остроух В. Навчальні картографічні посібники для початкової школи
  16. Бейдик О., Мельничук А. Чинники розвитку адаптивного туризму в національних природних парках України
  17. Бейдик О., Топалова О. Організація адаптивного туризму в Україні
  18. Бортник С., Лаврук Т., Помазан О. Геопланування та ландшафтна організація територій як новий науково-прикладний напрямок сучасної географії
  19. Бричук М. Методика запровадження системи екологічного управління у великому місті
  20. Гетьман В. Розвиток ландшафтної оболонки як результат просторово-часової взаємодії
  21. Гнатюк О. Територіальна ідентичність населення як інструмент вдосконалення адміністративно-територіального устрою Поділля
  22. Запотоцький С., Запотоцька В., Левицька О. Пріоритети державної політики у сфері житлового будівництва
  23. Iлляшенко І. Development and current state of the medical industry of Kyiv
  24. Кирилюк О., Самойленко В. Моделювання фазово-атропізаційної стійкості малої урболандшафтної басейнової геосистеми річки Дарниця
  25. Кіптенко Є., Баштаннік М., Козленко Т., Михайленко Н. Потенціал забруднення атмосферного повітря в місті Києві
  26. Кривець О. Гендерні співвідношення в політичній сфері України
  27. Кулініч М. Ландшафтна структура Середнього Подніпров’я
  28. Лук’янець О., Коноваленко О. Аналіз просторового розподілу та мінливості середнього річного стоку води річок Українських Карпат
  29. Матвієнко Н., Матвієнко В. Сільський туризм як фактор розвитку сільських територій України
  30. Мельничук А., Денисенко О. Напрями оптимізації процесу управління ризиками для регіонів різних господарських типів
  31. Михайленко Н., Михайленко Т. Визначення основних компонентів якості життя
  32. Михайленко Т. Етноландшафти Поділля польської генези у ХV-ХІХ століттях
  33. Хільчевська І. Краудфандинг у системі світового господарства та його географія
  34. Цвелих Є. Науково-пізнавальний маршрут «Київ конфесійний: альтернативний погляд»
  35. Муніч Н., Хлєбосолова О., Британський П. «Сталий розвиток» у шкільній географічній освіті
  36. Олійник Я. Вища географічна освіта в Україні: сучасний стан та проблеми розвитку
  37. Олішевська Ю. Туристсько-краєзнавча підготовка фахівців географів
  38. Шищенко П., Муніч Н., Дмитрук О. Географічна освіта в контексті міжнародних хартій і декларацій
  39. Білоус Л. Концепція оселищного різноманіття в біогеографічних дослідженнях
  40. Бондаренко Е., Шорохова Р. Інтерактивні карти та інтерактивне картографування: сутність і взаємодія понять
  41. Бортник С., Погорільчук Н., Ковтонюк О., Литвин А. Аналіз порядків тальвегів ерозійної мережі при морфоструктурних дослідженнях (на прикладі Подільської височини)
  42. Брайчевський Ю. До питання застосування методу просторово-регресійного аналізу у суспільно-географічних дослідженнях
  43. Герасименко Н., Кравець А. Розвиток рослинності та процесів грунтоутворення на території Північностепового Придніпров’я впродовж останнього міжзледеніння (розріз Старі Кодаки-північ)
  44. Гетьман В. Інформаційний образ заповідного ландшафту
  45. Гребінь В. , Жовнір В. Термічний режим річок Причорномор’я у межиріччі Дністра та Південного Бугу в умовах змін клімату
  46. Гродзинський М., Свідзінська Д. Freewat: вільні та відкриті інструменти для управління водними ресурсами
  47. Дубняк С. Аналіз розвитку берегів дніпровських водосховищ та системи їх моніторингу
  48. Комлєв О., Ремезова О., Жилкін С., Довніч О. Неотектогенез, морфолітогенез, рудогенез титанових родовищ України
  49. Купріков І., Сніжко С. Прогноз водності річок басейну Верхньої Тиси на найближчу і середню перспективу в умовах кліматичних змін
  50. Лук’янчук П. Використання відкритих даних дистанційного зондування землі для моніторингу стану нелегального видобутку бурштину
  51. Ободовський О. Гідроекологічна оцінка та прогноз енергетичного потенціалу річок Українських Карпат
  52. Ободовський О,. Онищук В. Оптимізація умов проходження катастрофічних паводків на річках басейну Латориці
  53. Павельчук Є., Сніжко С., Дідовець Ю. Довгострокове моделювання водного стоку річок Житомирського Полісся в умовах зміни клімату
  54. Сировець С. Застосування графо-аналітичних методів при дослідженні рекреаційно-туристичної діяльності на регіональному рівні
  55. Сніжко С., Шевченко О., Данілова Н., Яценко Ю. Вплив хвиль тепла на перебіг фотохімічних процесів в атмосфері великого міста
  56. Хільчевський В., Курило С. Методичні та регіональні аспекти сучасних змін хімічного складу річкових вод України
  57. Щербань І. Кліматичні особливості міста Канева
  58. Корома Н. Глобальна політична географія
  59. Кононенко О. Трансформаційні процеси в напрямі формування та розвитку зеленої економіки: методичні підходи до оцінки
  60. Мезенцев К., Мезенцева Н. Сучасні виклики просторового розвитку міських територій в Україні
  61. Пасько В. Наукові парки – основа інноваційного розвитку регіонів України
  62. Смирнов І. Геологістичний аспект ефективного управління туристичним геопростором великого міста
  63. Удовиченко В.В. Обґрунтування класифікації антропогенно-трансформованих ландшафтних комплексів (на прикладі актуальних систем природокористування Лівобережної України)



Кафедра країнознавства та туризму географічного факультету розпочала співпрацю з компанією «Unplag» (unplag.com), яка займається розробкою програмного забезпечення для виявлення плагіату в академічних роботах.

 Unplag - це он-лайн інструмент для швидкої перевірки студентських та наукових робіт на плагіат. Місія Unplag полягає в тому, щоб не тільки привернути загальну увагу до проблеми академічного плагіату, а й запропонувати її рішення.

 Програмне забезпечення компанії «Unplag» надасть можливість кафедрі перейти до використання фахового інструментарію у запобіганні плагіату.

 

ПРОГРАМА
розвитку кафедри економічної та соціальної географії
географічного факультету
Київського національного університету імені Тараса Шевченка
на період з 2016 по 2021 рр.

Кафедру економічної географії засновано в 1933 році відомим вченим в галузі економічної географії та статистики академіком К.Воблим. З 1988 року у зв’язку із розширенням предметної області її перейменовано на кафедру економічної та соціальної географії. На травень  2016 р. колектив кафедри налічує 12 штатних викладачів: 2 доктори наук (виконувач обов’язків завідувача кафедри проф. К. В. Мезенцев, доц. Ю. М. Хвесик), 9 кандидатів наук (доц. В. І. Дорошенко, доц. Н.І.Мезенцева, доц. В. М. Матвієнко, доц. В. Ф. Пасько, доц. А. Л. Мельничук, доц. О. Ю. Кононенко, доц. О. М. Трусій, ас. О. Л. Дронова, ас. В. Л. Глибовець), 1 асистент без наукового ступеня (М. А. Молочко), а також по 0,5 ставки професора обіймають декан географічного факультету Я. Б. Олійник та заступник декана з наукової роботи та міжнародних зв’язків С. П. Запотоцький.
Більш детально шукай тут

20 травня 2016 року на географічному факультеті відбулася  лекція-зустріч кандидата політичних наук, політолога, директора Аналітичного центру «Політика» Миколи Давидюка «Як український досвід протистояння конфліктів може бути корисним країнам Європи» для студентів спеціальності "Політична географія". Під час лекції політолог Микола Давидюк поділився зі слухачами  вивченням  світового досвіду конфліктів з метою з’ясування  найкращих  практик  та  вироблення  рекомендацій  для України та країн Європи. Після лекції між лектором та студентами відбулася активна дискусія з порушених у лекції проблем.